Το
μάρκετινγκ αναφέρεται στο σύνολο των δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην
προώθηση και την
πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς και στη διατήρηση και αύξηση της πελατείας. Στόχος του μάρκετινγκ είναι να δημιουργήσει επιτυχημένες στρατηγικές που θα ικανοποιούν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του καταναλωτή, προωθώντας ταυτόχρονα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας.
Το μάρκετινγκ περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες και τεχνικές, όπως:
Έρευνα Αγοράς (Market Research): Η συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τις αγορές, τους καταναλωτές και τους ανταγωνιστές για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις στρατηγικές μάρκετινγκ.
Στρατηγικό Σχεδιασμό (Strategic Planning): Η ανάπτυξη στρατηγικών με στόχο τον προσδιορισμό των στόχων, των κοινοτήτων στόχο και των μέσων επικοινωνίας που θα χρησιμοποιηθούν.
Διαφήμιση (Advertising): Η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω διαφημιστικών καμπανιών σε διάφορα μέσα, όπως τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο κ.λπ.
Το μάρκετινγκ είναι ένας βασικός πυλώνας για την επιτυχία μιας επιχείρησης, καθώς βοηθά στη δημιουργία επιθυμητής εικόνας και στον εντοπισμό νέων ευκαιριών στην αγορά.